Programme description
Studia II stopnia oferują nowoczesną technologicznie, spersonalizowaną ścieżkę kształcenia, skonstruowaną zgodnie z aktualnymi potrzebami rynku muzycznego. Przygotowują studentów do podejmowania samodzielnych działań twórczych, kształcą wykwalifikowanych muzyków, animatorów kultury, dyrygentów prowadzących zespoły wokalno-instrumentalne, instruktorów muzycznych oraz organizatorów wydarzeń kulturalnych. Absolwent jest wyposażony w kompetencje merytoryczne i metodyczne niezbędne do pracy w różnych środowiskach społecznych. Konstrukcja programu pozwala studentom na wybór ścieżki kształcenia w zależności od ich predyspozycji i zainteresowań.
Moduł zajęć do wyboru zawiera się w następujących specjalnościach: prowadzenie zespołów wokalno-instrumentalnych, muzyka estradowa – trener wokalny, muzyka estradowa instrumentalna. Ponadto studenci mogą dodatkowo realizować bezpłatny moduł kształcenia nauczycieli, przygotowujący do prowadzenia zajęć dydaktycznych i ogólnomuzycznych w zakresie szkolnej edukacji artystycznej na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Kierunek ma charakter praktyczny, wiedza oraz umiejętności zdobywane w ramach zajęć doskonalone są następnie podczas praktyk zawodowych w instytucjach kultury, które stanowią potencjalne miejsca zatrudniania absolwentów kierunku.
Specialties
Student wybiera jedną z trzech specjalności:
- prowadzenie zespołów wokalno - instrumentalnych,
- muzyka estradowa - trener wokalny,
- muzyka estradowa instrumentalna.
Dodatkowo może realizować moduł kształcenia nauczycieli, przygotowujący do prowadzenia zajęć dydaktycznych i ogólnomuzycznych w zakresie szkolnej edukacji artystycznej na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.
Example of courses
- Muzyka XX i XXI wieku
- Psychologia pracy w grupie
- Warsztaty sceniczne
- Emisja głosu - prowadzenie zespołów (specjalność: prowadzenie zespołów wokalno-instrumentalnych)
- Techniki i style wokalne w praktyce (specjalność: muzyka estradowa - trener wokalny)
- Improwizacja instrumentalna (specjalność: muzyka estradowa instrumentalna)
- Songwriting (specjalność: muzyka estradowa - trener wokalny, muzyka estradowa instrumentalna)
- Harmonia jazzowa (specjalność: muzyka estradowa instrumentalna)
- Praktyki zawodowe (zgodne z wybraną specjalnością)
Graduate competencies
-
Celem specjalności prowadzenie zespołów wokalno-instrumentalnych jest wykształcenie lidera amatorskich zespołów wokalnych oraz wokalno-instrumentalnych, organizującego pracę grupy. Absolwent posiada zaawansowane umiejętności z zakresu dyrygowania oraz metodyki pracy z zespołem muzycznym. Potrafi opracować i zaaranżować utwór na różnorodną obsadę wykonawczą oraz zaakompaniować na wybranym instrumencie do utworu muzycznego. Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu emisji głosu, dobiera odpowiedni repertuar dostosowany do możliwości zespołu, realizuje koncerty i wydarzenia artystyczne we własnym środowisku lokalnym, regionalnym i ogólnopolskim.
-
Celem specjalności muzyka estradowa - trener wokalny jest wykształcenie edukatora w zakresie prowadzenia zajęć wokalnych. Student realizuje intensywny, indywidualny kurs wokalny oraz przygotowanie metodyczne do prowadzenia zajęć z emisji głosu solowego i zespołowego w zakresie muzyki estradowej. Posiada wiedzę na temat higieny, diagnozy i terapii głosu. Realizuje projekty sceniczne zarówno solowe jak i zespołowe. Ma doświadczenie w pracy w studiu nagraniowym w charakterze wykonawcy.
-
Specjalność muzyka estradowa instrumentalna kształci instruktora, który ma przygotowanie metodyczne do prowadzenia zajęć z nauki gry na wybranym instrumencie w środowisku amatorskim. Kształci absolwenta, który jest przygotowany do sprawnego posługiwania się wybranym instrumentem muzycznym (fortepian, gitara, gitara basowa, perkusja) w zakresie gry solowej oraz zespołowej. Wykazuje się umiejętnością akompaniowania z zastosowaniem elementów improwizacji. Ma doświadczenie w pracy w studiu nagraniowym jako wykonawca.
- Ukończenie dodatkowego modułu kształcenia nauczycieli, przygotowuje do prowadzenia zajęć dydaktycznych i ogólnomuzycznych w zakresie szkolnej edukacji artystycznej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych (zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z dn. 25.07.2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz Rozporządzeniem MEN z dn. 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli).
Career prospects
- samodzielne prowadzenie zespołów wokalnych, instrumentalnych oraz wokalno-instrumentalnych w amatorskim ruchu muzycznym
- podejmowanie działalności muzycznej w instytucjach kultury i mediach oraz aktywności w ramach animacji kultury muzycznej w społeczeństwie
- przygotowanie i realizacja różnego typu projektów artystycznych, koncertów, imprez kulturalnych
- organizowanie konkursów i festiwali muzycznych
- podejmowanie aktywności artystycznej w charakterze członka zespołów muzycznych
- prowadzenie zajęć dydaktycznych i ogólnomuzycznych w zakresie szkolnej edukacji artystycznej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych (dotyczy absolwentów, którzy ukończyli moduł kształcenia nauczycieli, zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z dn. 25.07.2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz Rozporządzeniem MEN z dn. 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli)