Opis kierunku
Podczas zajęć na specjalności Edukacja medialna i technologie informacyjne studenci uczą się, jak wykorzystać media społecznościowe w edukacji, jak promować instytucje edukacyjne oraz jak planować zajęcia z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Ponadto poznają tajniki fotografii, internetu, filmu i książki, a także dostrzegają psychologiczne mechanizmy rządzące światem mediów.
Wybrane przedmioty
- Komunikowanie medialne
- Psychologia mediów
- Media interaktywne i społecznościowe
- Cyberzagrożenia
- Film
- Autoprezentacja i kształtowanie wizerunku w sieci
- Podstawy fotografii cyfrowej
- Sztuka nowych mediów/Książka 2.0
Kompetencje absolwenta
- Rozumienie psychologicznych, etycznych i prawnych aspektów funkcjonowania człowieka w świecie mediów.
- Badanie mediów masowych, analiza i ocena społecznych skutków oddziaływania nadawców na odbiorców.
- Znajomość języka mediów.
- Ocena wartości merytorycznej, estetycznej i kulturowej mediów.
- Projektowanie cyfrowych materiałów dydaktycznych: tekstowych audialnych, wizualnych, multimedialnych.
- Fotografowanie i filmowanie oraz tworzenie prezentacji, projektowanie stron internetowych i społecznościowych.
Perspektywy zawodowe
- W różnych obszarach działań naukowych, badawczo-rozwojowych i edukacyjnych, związanych z mediami, mass mediami, multimediami
i technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. - W ośrodkach twórczych i instytucjach medialnych, takich jak: prasa, radio, telewizja, wydawnictwa multimedialne, agencje reklamowe, producenci mediów, animatorzy kampanii społecznych itp.
- W ośrodkach ekspozycyjno-szkoleniowych oraz w placówkach kulturalno-oświatowych, m.in. takich jak: centra targowe i konferencyjne, ośrodki kultury lub świetlice osiedlowe, pracownie komputerowe audiowizualne, filmowe, fotograficzne bądź realizujące nagrania wideo.
- Na uczelniach i w oświacie, w jednostkach gospodarczych, państwowych i społecznych, w firmach i spółkach, organizacjach, organach
i urzędach, w których niezbędni są rzecznicy prasowi i specjaliści ds. kontaktów z mediami.