Opis kierunku
Kierunek należy do obszaru kształcenia z zakresu nauk humanistycznych.
Program studiów umożliwia uzyskanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, kultury i komunikologii oraz wysokich umiejętności i kompetencji w zakresie praktycznej znajomości języków kierunkowych: języka angielskiego, języka rosyjskiego oraz drugiego języka zachodnioeuropejskiego (do wyboru: hiszpański lub niemiecki) lub wschodniosłowiańskiego (do wyboru: białoruski lub ukraiński).
Wiedza oraz umiejętności w zakresie interpretacji zjawisk i kontekstów językowych, literackich i kulturowych obszaru języka angielskiego oraz obszaru wschodniosłowiańskiego w kontekście globalnym, w szczególności w odniesieniu do osi Wschód-Zachód, przygotuje Cię do pracy zawodowej o różnym charakterze, w której niezbędne są specjalistyczne kwalifikacje kulturowo-językowo-komunikacyjne. Zajęcia realizowane są w formie ćwiczeń, konwersatoriów, laboratoriów oraz warsztatów składających się na blok przedmiotów związanych z doskonaleniem sprawności komunikacyjnych języków nierodzimych, zachodnioeuropejskich oraz wschodnioeuropejskich oraz przedmiotów z zakresu komunikologii, historii, języka, literatury, komparatystyki kulturowo-literackiej oraz realiów kulturowo-społecznych. Zostały one opracowane tak , aby odpowiadać aktualnym trendom społeczno-gospodarczym oraz oczekiwaniom na rynku pracy.
Studia zapewnią Ci doskonalenie umiejętności pożądanych na rynku pracy, takich jak efektywna organizacja pracy własnej, odpowiedzialność w wykonywaniu powierzonych zadań, umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej, umiejętność dokonywania samodzielnych wyborów, świadomość potrzeby samokształcenia i integrowania wiedzy z różnych dyscyplin.
Studia pierwszego stopnia kończą się uzyskaniem tytułu licencjata kierunku ‘Global Communication'. Absolwenci mogą kontynuować naukę na studiach drugiego stopnia na kierunkach, na których wymagana jest znajomość języka angielskiego, rosyjskiego oraz drugiego języka nierodzimego zachodnioeuropejskiego lub wschodniosłowiańskiego, a także umiejętność właściwej orientacji w realiach globalno-kulturowo-społecznych.
Wybrane przedmioty
-
Communication skills - English language and Russian language
-
Communication skills - third non-native language non-native (Western European language or East Slavis language)
-
Introduction to culture and cultural heritage
-
Introduction to linguistics and literary studies
-
Introduction to marketing communication
-
Introduction to multilingualism (languages in a globalized world)
-
Introduction to political communication and professional communication
-
Introduction to psycholinguistics and sociolinguistics
-
Language diversity: world languages and their classification
-
Marketing communication workshops
-
Socio-cultural realities of Eastern Europe
-
Undergraduate seminar (for choice: linguistics and communication studies or literary and cultural comparative studies)
Kompetencje absolwenta
- Umiejętnośćwszechstronnego wykorzystania języka angielskiego jako dominującego i tym samym globalizującego języka w komunikacji globalnej.
- Wiedza o języku, literaturze i realiach obszaru wschodniosłowiańskiego w kontekście zjawisk globalnych.
- Wrażliwość transkulturowa, transjęzykowa i transkomunikacyjna.
- Umiejętności i kompetencje w zakresie języków kierunkowych, w szczególności dotyczących analizy i interpretacji tekstu, tworzenia tekstu pisanego i mówionego.
- Umiejętność krytycznego myślenia, integrowanie wiedzy z różnych dyscyplin, formułowania problemów, wyciągania wniosków.
- Wykształcenie wielopłaszczyznowej kultury humanistycznej, w tym potrzeby ciągłego kształcenia się.
- Umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej, z zachowaniem zasad etyki.
Perspektywy zawodowe
Praca w:
- organizacjach i instytucjach międzynarodowych, administracji publicznej (działy współpracy międzynarodowej, biura projektów i funduszy europejskich, biura informacji publicznej),
- międzynarodowych organizacjach pozarządowych (INGO),
- fundacjach charytatywnych, instytucjach kultury i placówkach kulturalno-oświatowych,
- przedsiębiorstwach o zasięgu międzynarodowym, agencjach marketingowych i reklamowych, wydawnictwach, itd.
- międzynarodowych korporacjach na stanowiskach managerów i specjalistów w działach marketingu, logistyki, obsługi klienta w firmach prowadzących działalność na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej.