Opis kierunku
Kierunek komunikacja europejska adresowany jest do studentów o szerokich zainteresowaniach humanistycznych i społecznych, poszukujących nowoczesnej interdyscyplinarnej wiedzy teoretycznej i pragnących podnieść swoje kompetencje praktyczne w zakresie komunikacji interpersonalnej. Zaproszenie kierujemy do absolwentów polskich oraz zagranicznych szkół średnich wszelkiego typu. Komunikacja europejska oferuje otwarte wykształcenie zgodne z oczekiwaniami współczesnego rynku pracy.
Student nauczy się u nas zarządzać relacjami ludzkimi, diagnozować kontakty interpersonalne, skutecznie wykorzystywać komunikację wirtualną, pozna podstawy procesów promocyjnych. Dużym zainteresowaniem cieszą się również zajęcia prowadzone na zasadach tutorialu, na których studenci w niewielkich grupach i pod okiem znakomitych ekspertów będą zgłębiać interesujące ich zagadnienia specjalistyczne. Wiedza praktyczna przekazywana studentom, usytuowana jest w szerokim kontekście historycznym, prawnym, filologicznym i kulturoznawczym.
Program studiów przewiduje następujące formy zajęć: wykłady, ćwiczenia, konwersatoria, seminaria, zajęcia praktyczne realizowane w formie warsztatów oraz zajęcia terenowe. Lektoraty z języków obcych prowadzone są od drugiego semestru i pozwalają uzyskać umiejętności językowe na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Specjalności
-
Dyplomacja publiczna
-
Dialog kultur
Wybrane przedmioty
- Techniki negocjacyjne w dyplomacji publicznej
- Komunikacja kulturowa i podstawy komunikacji społecznej
- Warsztaty z edytorstwa
- visual culture
- Interpretacja tekstu popkultury
- Nowa komunikacja medialna
- Technologie informacyjne
- Sztuka wystąpień publicznych
- PR w mediach społecznościowych
Kompetencje absolwenta
Studia pierwszego stopnia umożliwiają uzyskać absolwentom tytuł licencjata i kompetencje z zakresu komunikologii, promocji i PR, co pozwala na podjęcie pracy zawodowej lub kontynuację nauki na prowadzonych w Instytucie Kultury Europejskiej studiach magisterskich.
Perspektywy zawodowe
Sudent po ukończonym kierunku może ubiegać się o pracę w:
- działach promocji, marketingu i PR,
- przedsiębiorstwach prywatnych i publicznych,
- działach obsługi klienta,
- działach sprzedaży,
- instytucjach administracji publicznej,
- szeroko rozumianych mediach (radio, telewizja, interenet).