Opis kierunku
Kierunek komunikacja europejska adresowany jest do studentów o szerokich zainteresowaniach humanistycznych i społecznych, poszukujących nowoczesnej interdyscyplinarnej wiedzy teoretycznej i pragnących podnieść swoje kompetencje praktyczne w zakresie komunikacji interpersonalnej. Komunikacja europejska oferuje otwarte wykształcenie zgodne z oczekiwaniami współczesnego rynku pracy. Student nauczy się u nas zarządzać relacjami ludzkimi, diagnozować kontakty interpersonalne, skutecznie wykorzystywać komunikację wirtualną, pozna podstawy procesów promocyjnych.
Specjalności
-
Komunikacja kulturowa
-
Kultura w mediach
Wybrane przedmioty
- Techniki negocjacyjne w dyplomacji publicznej
- Komunikacja kulturowa
- Podstawy komunikacji społecznej
- Warsztat z edytorstw
- Warsztaty kreatywnego pisania
- Visual culture
- Interpretacja tekstu popkultury
- Nowa komunikacja medialna
- Technologie informacyjne
- Sztuka wystąpień publicznych
- PR w mediach społecznościowych
- Zarządzanie informacją w dyplomacji publicznej
Kompetencje absolwenta
Po ukończeniu studiów drugiego stopnia absolwent kierunku komunikacja europejska uzyska tytuł magistra i zdobędzie kompetencje z zakresu komunikologii, promocji, marketingu i PR umożliwiające mu podjęcie pracy zawodowej lub kontynuację nauki na studiach doktoranckich.
Perspektywy zawodowe
Większość absolwentów komunikacji europejskiej rozwija swoją karierę zawodową w działach promocji, marketingu i PR, w przedsiębiorstwach prywatnych i publicznych. Pracują zarówno w małych firmach, startupach, agencjach marketingowych i PR, jak i w międzynarodowych korporacjach. Nasi absolwenci odnajdują się świetnie także na stanowiskach związanych z bezpośrednim kontaktem z klientem np. w działach obsługi klienta lub w sprzedaży. Niektórzy z powodzeniem prowadzą własne firmy.
Wiele osób po ukończeniu komunikacji europejskiej rozwija swoją karierę w rozmaitych instytucjach administracji publicznej. Są to zarówno samorządy regionalne, jak i jednostki administracji centralnej. Do ich obowiązków należą najczęściej: organizacja wydarzeń kulturalnych, współpraca z biznesem, promocja miast i regionów, zarządzanie informacją, a także pośredniczenie między instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi a administracją publiczną.
Część naszych absolwentów wybiera pracę w mediach. Są to zarówno tradycyjne media – radio, telewizja lub prasa, jak i media internetowe. Pracują na różnych stanowiskach, bywają: dziennikarzami, redaktorami, moderatorami, menadżerami i marketingowcami. Bardzo często swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywają jeszcze w trakcie studiów, korzystając z możliwości, jakie daje im Instytut Kultury Europejskiej w ramach praktyk, stażów studenckich i warsztatów.