Opis kierunku
Socjologia magisterska pozwala niezależnie od kierunku ukończonych studiów I stopnia na poznanie niuansów socjologicznego myślenia o świecie społecznym. Promotorzy pracy magisterskiej są wybierani z grona doświadczonej kadry naukowców. Ważnym elementem jest również bogaty wybór fakultetów (m.in.: socjologia pamięci, socjologia wizualna i badania wizualne, socjologia mody, historyczno-kulturowe aspekty żywienia na świecie, socjologia dobrobytu).
- Socjologia relacji: dedykowana absolwentom socjologii. Pozwala na pogłębienie kompetencji socjologicznych i nauczenie się ich stosowania w kontekście relacji organizacyjnych (nie tylko w przedsiębiorstwach).
Wybrane przedmioty
- Dylematy współczesnej socjologii
- Zespoły w organizacjach
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Globalne problemy społeczne
- Badanie i promocha organizacji
- Zaawansowane techniki analizy danych w badaniach ilościowych/jakościowych
- Socjotechnika
- Employment branding
Kompetencje absolwenta
-
Przygotowanie studentek i studentów do refleksji teoretycznej (znajomość współczesnych koncepcji i pojęć stosowanych do opisu rzeczywistości społecznej)
-
Przygotowanie studentek i studentów do roli rzetelnych badaczy i diagnostów rzeczywistości społecznej (znajomość metod, technik, narzędzi i procedur umożliwiających empiryczne badanie procesów społecznych)
-
Przygotowanie studentek i studentów do animowania działań wprowadzających pozytywne zmiany w rzeczywistości społecznej (świadomość wpływu nauk społecznych na życie ludzi, umiejętność stosowania pojęć i narzędzi socjologicznych do zmiany procesów społecznych, wrażliwość społeczna)
Perspektywy zawodowe
Absolwentki i absolwenci studiów magisterskich socjologii posiadają wiedzę specjalistyczną i kompetencje umożliwiające efektywne funkcjonowanie w różnych rolach społecznych, w szczególności badacza społecznego i organizatora życia społecznego. Są przygotowani do podjęcia pracy we wszystkich typach instytucji życia zbiorowego: w podmiotach gospodarczych, instytucjach publicznych i organizacjach non-profit. Mogą realizować swoją karierę zawodową w m.in.:
- badaniach rynkowych
- organizacjach pozarządowych
- instytucjach kultury
- marketingu
- mediach