Opis kierunku
Socjologia magisterska pozwala niezależnie od kierunku ukończonych studiów I stopnia na poznanie niuansów socjologicznego myślenia o świecie społecznym. Promotorzy pracy magisterskiej są wybierani z grona doświadczonej kadry naukowców. Ważnym elementem jest również bogaty wybór fakultetów (m.in.: socjologia pamięci, socjologia wizualna i badania wizualne, socjologia mody, historyczno-kulturowe aspekty żywienia na świecie, socjologia dobrobytu).
Socjologia ogólna: dedykowana absolwentom niesocjologicznych kierunków studiów. Pozwala na nauczenie się socjologicznego spojrzenia na rzeczywistość i wzbogacenia wcześniejszych kompetencji o narzędzia i teorie typowe dla socjologii.
Wybrane przedmioty
- Warsztat wyobraźni socjologicznej
- Dylematy współczesnej socjologii
- Wybrane teorie socjologiczne
- Metody badań socjologicznych
- Eksploracja danych zastanych
- Badanie dla projektowania
- Prognozowanie i analiza trendów
- Socjotechnika
Kompetencje absolwenta
-
Przygotowanie studentek i studentów do refleksji teoretycznej (znajomość współczesnych koncepcji i pojęć stosowanych do opisu rzeczywistości społecznej)
-
Przygotowanie studentek i studentów do roli rzetelnych badaczy i diagnostów rzeczywistości społecznej (znajomość metod, technik, narzędzi i procedur umożliwiających empiryczne badanie procesów społecznych)
-
Przygotowanie studentek i studentów do animowania działań wprowadzających pozytywne zmiany w rzeczywistości społecznej (świadomość wpływu nauk społecznych na życie ludzi, umiejętność stosowania pojęć i narzędzi socjologicznych do zmiany procesów społecznych, wrażliwość społeczna)
Perspektywy zawodowe
Absolwentki i absolwenci studiów magisterskich socjologii posiadają wiedzę specjalistyczną i kompetencje umożliwiające efektywne funkcjonowanie w różnych rolach społecznych, w szczególności badacza społecznego i organizatora życia społecznego. Są przygotowani do podjęcia pracy we wszystkich typach instytucji życia zbiorowego: w podmiotach gospodarczych, instytucjach publicznych i organizacjach non-profit. Mogą realizować swoją karierę zawodową w m.in.:
- badaniach rynkowych
- organizacjach pozarządowych
- instytucjach kultury
- marketingu
- mediach