Opis kierunku
Podczas tych studiów zdobędziesz wiedzę i kompetencje w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji oraz technik komunikacyjnych, stosowanych w zależności od środowiska kulturowo-cywilizacyjno-językowo-komunikacyjnego, w szczególności stosowanych w szeroko pojętych środowiskach jako niszach komunikacyjnych (w tym w szczególności w niszy zawodowej) w obrębie angielskiego i rodzimego (rdzennego-polskiego) obszaru językowego. Otrzymasz przygotowanie teoretyczno-praktyczne do funkcjonowania w zakresie komunikacji typu public relations (np. reklama językowo-wizualna, wywiady, praca w mass mediach, administracji terenowej, itd.).
Atuty kierunku:
- prowadzenie zajęć w języku angielskim i polskim,
- organizacja zajęć, umożliwiająca podnoszenie i doskonalenie kompetencji w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji, teorii wizerunku oraz komunikacji mediacyjnej z jednoczesnym podjęciem lub kontynuowaniem aktywności zawodowej,
- program kształcenia obejmuje i harmonijnie łączy w sobie wszelkie niezbędne, różnorodne założenia, treści i metody dydaktyczne, umożliwiające wykształcenie kompetentnego i świadomego transkomunikatora,
- profesjonalne podejście do pisania akademickiego wraz z analizowaniem artykułów naukowych,
- oryginalny i unikatowy program studiów,
- indywidualne i podmiotowe podejście do studenta (tutoring),
- nietuzinkowe podejście do komunikacji międzyludzkiej.
Wybrane przedmioty
- Dziedzictwo kulturowe
- Podstawy komunikacji masowej
- Podstawy komunikacji międzykulturowej
- Podstawy komunikacji niewerbalnej
- Podstawy komunikacji zawodowej (wstęp do public relations)
- Sprawności komunikacyjne (drugi język nierodzimy)
- Sprawności komunikacyjne (język angielski)
- Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne
- Wstęp do ekolingwistyki
- Wstęp do teorii wizerunku
- Wstęp do semiotyki ogólnej i stosowanej
Szczegółowy plan studiów jest dostępny na stronie Instytutu Filologii Wschodniosłowiańskich, a także stronie Fb Zakładu Ekolingwistyki i Komunikologii.
Kompetencje absolwenta
- Pogłębiona wiedza w zakresie komunikacji wizerunkowo-mediacyjnej.
- Sprawności komunikacyjne w zarządzaniu zasobami językowo-niejęzykowymi.
- Umiejętności sprawnego komunikowania się podczas publicznych wystąpień również z użyciem prezentacji multimedialnych.
- Umiejętności w dwóch językach nierodzimych – języku angielskim i drugim języku nowożytnym (do wyboru).
- Umiejętności samodzielnej analizy, wyciągania wniosków oraz argumentowania.
- Umiejętności pracy w zespole.
Perspektywy zawodowe
- Praca w urzędach i agendach europejskich
- Pracownik biura karier w szkole wyższej
- Praca edytorska w wydawnictwach
- Doradca ds. reklamy i promocji
- Pracownik public relations
- Pracownik instytucji kulturalnych i oświatowych (organizacja i promocja wydarzeń kulturalnych, kierownik placówki oświatowej, np. szkoły j. obcych)
- Doradca mediów ds. rozwoju świadomości ekologicznej współczesnych Polaków